Purin táblázat (húgysav)

Nem tud fogyni a d c után

nem tud fogyni a d c után

A purin húgysav az összetett fehérjék egyik építőanyaga, ami a köszvényben, izületi gyulladásban szenvedő betegeknél nem tud tökéletesen lebomlani, és ennek következtében felszaporodik a vérben és a szövetekben a húgysav. A purin nem csak az állati eredetű élelmianyagokban, hanem a növényi eredetű nyersanyagokban is megtalálható. A purinszegény diéta mg-nál több purint nem tartalmaz. Ezek: a sertés, a marha, a pulykahús, a folyami halak, stb.

nem tud fogyni a d c után

A köszvényes rohamok kiváltásában szerepe van az alkoholnak, ezért az Ön diétájában alkoholt fogyasztani szigorúan tilos! Fogyasszon naponta 2 — 2,5l folyadékot, mert bő folyadékbevitel segíti a húgysav kiürülését.

nem tud fogyni a d c után

A köszvényben szenvedőknek kakaót, teát, kávét szabad fogyasztani mert a szervezetben a bennük lévő metilxantionok nem alakulnak át húgysavvá.

Elkészíthetők párolva, főzve, gőzölve, egyben sütve, rakott vagy töltött ételekben, lehetőleg zsírszegényen készítve.

Ez az, amit a tudomány tud (és nem tud) a diétákról

A húsból készített levesek nem ajánlatosak, inkább a bennük levő főtt húst fogyasszuk el. A húskészítmények közül a zsírszegény változatok javasolhatók, pl.

nem tud fogyni a d c után

Tej, tejtermékek: A szokásosnál többet kell fogyasztani belőle, hiszen fogyjon többet a szoptatás étrendnek teljes értékűnek kell lenni, ilyen kicsi húsfogyasztás mellett is. Tej, túró, sajtok, kefir, joghurt, stb. Tojás: Igen fontos élelmiszer. Sok állati fehérjét tartalmaz, purin-tartalma csekély rántotta, omlett, lágy tojás, főtt tojás, tojáspörkölt, stb.

Fogyjon le a nyeregtáskákról

Az étrend zsírszegény legyen, a napi zsírbevitel ne haladja meg a 60 — 65g-ot. A liszt, a búzadara, a sütőipari termékek, rizs, a burgonya mennyisége nincs korlátozva.

Változatossá a zöldség és gyümölcsfélék teszik étrendjét.

nem tud fogyni a d c után

Ezek közül azonban magas purintartalmuk miatt a zöldborsó, a szárazbab, száraz borsó, lencse, szójabab felhasználása nem javasolt. Színesfőzelékből fogyasszon legalább — g-ot naponta.

Étkezéseihez fogyasszon gyümölcsöt, lehetőleg nyersen, mert főzés hatására csökken a vitamin, ásványianyag és élelmirost tartalmuk. Olajos magvakat dió, mogyoró, mandula és gesztenyét lehet korlátlanul fogyasztani.

Ételek ízesítésénél kerülni kell a csípős fűszerpaprikát, a cseresznyepaprikát, a tormát, a mustárt, a borsot.

Felhasználható fűszerek: petrezselyem, zeller levél, köménymag, fahéj, szegfüszeg, édes-nemes fűszerpaprika, babérlevél, gyömbér, szerecsendió, kapor, tárkony, citromlé, só, fokhagyma, majoranna.

Lenmag fogyni vélemények A lenmag számos jótékony hatásáról ismert, de nem túl gyakran esik szó de más pozitív hatása is van, ha beépítjük a fogyókúra folyamatába. Ön valóban fogyni evés közben, de tudjon meg többet a következő sorokból!